SBS Discovery varsler fyringer i Sverige

En række stillinger kan være i farezonen, efter den svenske ledelse i SBS Discovery har meddelt, at man fremover vil flytte produktion af trailere ud af huset.

Promoveringen af programmer mellem SBS Discoverys svenske tv-kanaler - såkaldt cross-promotion - skal fremover ikke længere produceres af koncernen selv.

Det skriver Dagens Media.

Det bekræftes overfor mediet af SBS Discoverys svenske pressechef, Dana Panas, der fortæller, at ledelsen onsdag indledte faglige forhandlinger omkring fremtiden for de medarbejdere, der hidtil har produceret trailere for SBS Discovery.

"Den ændring betyder, at SBS Discovery TV stopper med inhouse-produktion af trailere og i stedet flytter trailerproduktionen ud. I onsdag blev de berørte medarbejdere informeret om den foreslåede ændring. Dialog og faglige forhandlinger er i gang med de relevante fagforbund," siger han til Dagens Media.

Det drejer sig ifølge Dagens Medias oplysninger om syv medarbejdere. Trækket fra ledelsen begrundes i, at SBS i Sverige som følge af sammenlægningen med Discovery, gik til at producere trailer til 17 kanaler i stedet for to, og at derfor vil være mere effektivt at foretage produktionen ude af huset.

MediaWatch har kontaktet Discovery Networks' danske pressechef Jesper Jürgensen for en kommentar til, om den dansk tv-forretning, der på samme måde voksede i forbindelse med Discoverys opkøb, går med lignende overvejelser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også