MediaWatch

Bonnier køber sig ind i tysk erhvervsmedie

Den svenske mediekoncern køber sig ind i digitalt erhvervmedie i Tyskland. Købet er springbræt til yderligere ekspansion i Tyskland, siger Bonnier.

Ejeren af danske Børsen, den svenske mediekoncern Bonnier, går nu ind på det tyske marked for erhvervsmedier. Bonnier har købt aktiemajoriteten i det digitale erhvervsmedie Deutsche Wirtschafts Nachrichten, oplyser koncernen i en meddelelse.

"Med dette køb får vi et godt selskab og et godt team, som vil agere basis for yderligere ekspansion inden for tyske erhvervsnyheder," udtaler Anders Eriksson, direktør i Bonniers forretningsdel for Business to Business.

Parterne oplyser ikke, hvor meget Bonnier har måtte betale for de 51 pct. af aktierne, som de har købt af udgiveren BF Blogform Social Media GmbH.

Deutsche Wirtschafts Nachrichten blev stiftet i 2002 af Michael Maier og Christoph Hermann, som begge fortsætter som henholdsvis ansvarshavende redaktør og adm. direktør.

Erhvervsmediet har i dag over 2 mio. unikke brugere om måneden, og er det hurtigst voksende digitale erhvervsmedie i Tyskland, oplyser Bonnier

"Bonnier tror, at markedet rummer store muligheder, og Deutsche Wirtschafts Nachrichten’s imponerede præstation viser, at vi nu har det rette udgangspunkt til at forfølge en tysk ekspansion," udtaler han.

Deutsche Wirtschafts Nachrichten bliver en del af Bonniers forretningsdel Business to Business, som bla. danske Dagbladet Børsen også hører under.

Mere fra MediaWatch

Kulturminister om regulering af sociale medier: Vi har sovet i timen

Regeringen er på vej med et lovforslag om regulering af ulovligt indhold på sociale medier. Det er led i en ambition om i højere grad at kunne stille techselsaber til ansvar for spredningen af indhold på deres platforme. Men der mangler et opgør med indhold, der er skadeligt uden at være ulovligt, lyder det fra kulturministeren.

Filmfolk vil have lavet om på støttemodellen til dansk film

DR og TV 2 bør i fremtiden skulle forpligte sig til støtte danske spillefilm, inden de går i produktion, i stedet for at det sker på bagkant som i dag. Det bør et nyt medieforlig lave om på, lyder det fra Danske Filminstruktører, der bakkes op af Producentforeningen og DFI.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs