Bonnier køber sig ind i tysk erhvervsmedie

Den svenske mediekoncern køber sig ind i digitalt erhvervmedie i Tyskland. Købet er springbræt til yderligere ekspansion i Tyskland, siger Bonnier.

Ejeren af danske Børsen, den svenske mediekoncern Bonnier, går nu ind på det tyske marked for erhvervsmedier. Bonnier har købt aktiemajoriteten i det digitale erhvervsmedie Deutsche Wirtschafts Nachrichten, oplyser koncernen i en meddelelse.

"Med dette køb får vi et godt selskab og et godt team, som vil agere basis for yderligere ekspansion inden for tyske erhvervsnyheder," udtaler Anders Eriksson, direktør i Bonniers forretningsdel for Business to Business.

Parterne oplyser ikke, hvor meget Bonnier har måtte betale for de 51 pct. af aktierne, som de har købt af udgiveren BF Blogform Social Media GmbH.

Deutsche Wirtschafts Nachrichten blev stiftet i 2002 af Michael Maier og Christoph Hermann, som begge fortsætter som henholdsvis ansvarshavende redaktør og adm. direktør.

Erhvervsmediet har i dag over 2 mio. unikke brugere om måneden, og er det hurtigst voksende digitale erhvervsmedie i Tyskland, oplyser Bonnier

"Bonnier tror, at markedet rummer store muligheder, og Deutsche Wirtschafts Nachrichten’s imponerede præstation viser, at vi nu har det rette udgangspunkt til at forfølge en tysk ekspansion," udtaler han.

Deutsche Wirtschafts Nachrichten bliver en del af Bonniers forretningsdel Business to Business, som bla. danske Dagbladet Børsen også hører under.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også