Metroxpress allierer sig med bureau om digitalt salg

Gratisavisen indgår samarbejde med digitalt bureau om salg og servicering af digitale platforme. Avisen bliver del af et attraktivt annoncenetværk, lyder det.
Foto: Pressefoto
Foto: Pressefoto

Gratisavisen Metroxpress har indgået et strategisk samarbejde med det digitale bureau Contentcph, oplyser avisen i en pressemeddelelse.

Samarbejdet vedrører salg og servicering af de digitale platforme. Det betyder, at Metroxpress fremover vil indgå i det annoncenetværk, som ConceptCPH tilbyder deres kunder. Mx.dk, som ifølge Gemius er det syvende mest besøgte site i Danmark, bliver således en del af Contentcphs målgruppe-pakker på desktop og mobil. Derudover vil bureauet stå for afvikling og håndtering af de digitale kampagner hos Metroxpress.

"Med denne konstellation får vi et samarbejde med et digitalt salgs- og udviklingshus, hvor vi indgår i et attraktivt annoncenetværk og samtidig får en partner, der kan være med til at videreudvikle den kommercielle del af vores digitale platforme og sikre et højt serviceniveau overfor vores kunder" udtaler salgsdirektør i Metroxpress, Kenneth Madsen, i pressemeddelelsen

Metroxpress vil forsat selv tilbyde digitale løsninger til deres kunder, men vil primært fokusere på mere integrerede produkter som f.eks. sponsorater og content marketing løsningerm, oplyser de.

Hos Contentcph ser man frem til at arbejde med Metroxpress, som ifølge bureauet især har godt fat i de unge under 30 år og solidt vækst på mobilen.

"Det er især væksten på mobiltrafikken, som vi glæder os til at blive en del af, da vores kunder i stigende grad efterspørger innovative formater på netop mobilen," udtaler adm. direktør og partner i Conceptcph, Jens Holm.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også