Fynske Medier køber Nordjyske ud af Gul og Gratis

Fynske Medier har købt Nordjyske Mediers andel på 50 pct. af Gul og Gratis og ejer nu hele selskabet. Opkøbet er et led i strategien om at styrke Fynske Mediers digitale tilstedeværelse, siger adm. direktør.

Gul og Gratis vil fremover være 100 pct. forankret i det fynske. Fynske Medier har nemlig overtaget Nordjyske Mediers andel på 50 pct. af brugtbørssitet.

Det skriver Fynske Medier.

"Vi ser frem til de nye muligheder, som bliver forbedret yderligere, når den forestående fusion i Jysk Fynske Medier er på plads," siger Jesper Rosener til Fynske Medier og henviser til sammenlægningen af Jyske Medier, Syddanske Medier og Fynske Medier i Jysk Fynske Medier.

Ifølge Jesper Rosener ligger opkøbet af Gul og Gratis i naturlig forlængelse af selskabets offensive strategi om at investere i vækst og styrke selskabets digitale tilstedeværelse. Her ses Gul og Gratis som et vækst- og investeringsområde.

Med overtagelsen af Nordjyske Mediers andel på 50 pct. forventer Fynske Medier at øge deres muligheder for at agere hurtigt i et marked med hård konkurrence fra blandt andet Den Blå Avis.

Konkurrence og Forbrugerstyrelsen har endnu ikke godkendt fusionen mellem Jyske Medier, Syddanske Medier og Fynske Medier. Mediehusene bag Jysk Fynske Medier har stilet efter at blive en enhed fra nytår, men om fusionen kan nå at blive godkendt inden er uvist.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også