MediaWatch

Fynske Medier køber Nordjyske ud af Gul og Gratis

Fynske Medier har købt Nordjyske Mediers andel på 50 pct. af Gul og Gratis og ejer nu hele selskabet. Opkøbet er et led i strategien om at styrke Fynske Mediers digitale tilstedeværelse, siger adm. direktør.

Gul og Gratis vil fremover være 100 pct. forankret i det fynske. Fynske Medier har nemlig overtaget Nordjyske Mediers andel på 50 pct. af brugtbørssitet.

Det skriver Fynske Medier.

"Vi ser frem til de nye muligheder, som bliver forbedret yderligere, når den forestående fusion i Jysk Fynske Medier er på plads," siger Jesper Rosener til Fynske Medier og henviser til sammenlægningen af Jyske Medier, Syddanske Medier og Fynske Medier i Jysk Fynske Medier.

Ifølge Jesper Rosener ligger opkøbet af Gul og Gratis i naturlig forlængelse af selskabets offensive strategi om at investere i vækst og styrke selskabets digitale tilstedeværelse. Her ses Gul og Gratis som et vækst- og investeringsområde.

Med overtagelsen af Nordjyske Mediers andel på 50 pct. forventer Fynske Medier at øge deres muligheder for at agere hurtigt i et marked med hård konkurrence fra blandt andet Den Blå Avis.

Konkurrence og Forbrugerstyrelsen har endnu ikke godkendt fusionen mellem Jyske Medier, Syddanske Medier og Fynske Medier. Mediehusene bag Jysk Fynske Medier har stilet efter at blive en enhed fra nytår, men om fusionen kan nå at blive godkendt inden er uvist.

Mere fra MediaWatch

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs