En del af Watch Medier

MediaWatchmandag30. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
11.11.2014kl. 16.21

Reuters vil lave ’smart tv’ til nyhedsjunkies

Nyhedsbureauet forsøger med ny Iphone- og Ipad-app at skræddersy tv-oplevelsen til den enkelte bruger. Geografi og mængden af tid til overs hos brugeren skal bl.a. spille ind.
af MORTEN BANG JØRGENSEN

Reuters vil ramme nyhedsjunkies over en bred kam, og det skal ske gennem en ny tv-app, der kommer til at bruge algoritmer til at tilpasse indhold til brugerne. Det skriver Digiday.

App’en, der fra januar bliver tilgængelig i en version til Apple-enheder, skal udover brugernes egne data også kunne give tv-indhold, der ud fra forhold som geografi, og hvor lang tid den enkelte bruger har til rådighed, tilpasser sig. Reuters mener ifølge en præsentationsvideo, at tv-mediet har haltet efter seerne, og den nye app er altså mediets modsvar.

”Det er en ny tilgang til nogle af de mest fundamentale aspekter ved tv-nyheder. Vi bevæger os væk fra massemedie til et, der er relevant for hver eneste bruger,” siger Isaac Showman, chef for Reuters TV, til Digiday.

Indslag fra størrelse small til large

Alle indslag på app’en bliver således udbudt i en kort, medium og en lang version, hvor en nyhedsopdatering på de maksimale 30 minutter vil betyde indslag af op til fem minutters varighed. Der vil desuden være live-streaming fra større begivenheder.

Tv-app’en skal forsøge særligt at ramme de 30-40-årige brugere og kommer til at koste to dollars om måneden. Indtil videre er der ikke indgået nogen større annonce-partnerskaber, og app’en kommer i første omgang heller ikke til at bruge brugerdata til at målrette annoncer, siger Isaac Showman til Digiday.

Efter planen lancerer Reuters den nye app i begyndelsen af 2015.

Relaterede artikler:

  • Foto: Erik Kragh/POLFOTO

    Reuters Institute: "Gamle medier" har godt fat i Danmark

    For abonnenter

  • Global: Medie i digitalt omsætningshop

    For abonnenter

  • RUC-forsker bliver leder på Oxford

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Pr Foto/jp/politikens Hus
Aviser

Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om"

JP/Politikens Hus landede et trecifret millionunderskud og fik kun vækst på toppen takket være tilføjelsen af distributøren Dao. Læs MediaWatchs interview med topchef Stig Ørskov om årets udfordringer og forventningerne til 2023.
  • JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008
  • Aller Media holder fast i overskud med fingerspidserne

For abonnenter

Stig Møller Christensen er digital og kommerciel direktør på TV 2. | Foto: TV 2 / Miklos Szabo
TV

TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord

For abonnenter

Foto: Kmd / Pr
Navne

KMD ansætter ny pressechef

For abonnenter

Foto: Thomas Borberg
Aviser

Berlingske sagsøgt for foto med valmue-maleri i baggrunden

Foto: Lionel Bonaventure
Digital

Facebook-ejers ledelse sporer fremgang efter hårdt 2022

Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix
MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

For abonnenter

Læs også

Foto: Jens Dresling
Aviser

JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008

Faldende printsalg og stigende priser lagde pres på JP/Politikens Hus i 2022. Trods omsætningsvækst på næsten en halv milliard var der utraditionelt underskud på den primære drift. 

For abonnenter

Foto: Casper Dalhoff
Navne

Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten

Tidligere reporter og programredaktør på TV 2 og udviklings- og redaktionschef på TV2 Fyn skal fremover stå i spidsen for Jyllands-Postens Kultur og Liv-redaktion og styrke den digitale udvikling.

For abonnenter

Foto: Pr Foto/jp/politikens Hus
Aviser

Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om"

JP/Politikens Hus landede et trecifret millionunderskud og fik kun vækst på toppen takket være tilføjelsen af distributøren Dao. Læs MediaWatchs interview med topchef Stig Ørskov om årets udfordringer og forventningerne til 2023.

For abonnenter

Seneste nyt

  • KMD ansætter ny pressechef – 09.17
  • TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord – 08.17
  • Facebook-ejers ledelse sporer fremgang efter hårdt 2022 – 07.32
  • Berlingske sagsøgt for foto med valmue-maleri i baggrunden – 07.10
  • Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om" – 27. jan.
  • Briefing: Ugen i mediebranchen – 27. jan.
  • Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten – 27. jan.
  • Dansk Folkeparti bandlyser brug af Tiktok på arbejdstelefoner – 27. jan.
  • Mikkel Bjørn bliver Dansk Folkepartis medieordfører – 27. jan.
  • JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008 – 27. jan.
  • Britisk universitet etablerer podcastcenter og uddannelse – 27. jan.
  • Salg af digitale annoncer får et løft af usikker økonomi i 2023 – 27. jan.
  • Ny kommerciel chef skal hæve Folkeskolens digitale indtjening – 27. jan.
  • Amazon Prime Video næsten fordobler brugerantallet i Norge – 27. jan.
  • Danmarks Filmakademi udliciterer sekretariat – 27. jan.
Flere nyheder

Job

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Life science journalist

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

Watch Job

  • Revisor med minimum et par års erfaring

  • People and Operations Partner

  • Danske Rederier søger klimakonsulent til barselsvikariat

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

Se flere jobs

Job

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Life science journalist

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge