Reuters vil lave ’smart tv’ til nyhedsjunkies

Nyhedsbureauet forsøger med ny Iphone- og Ipad-app at skræddersy tv-oplevelsen til den enkelte bruger. Geografi og mængden af tid til overs hos brugeren skal bl.a. spille ind.

Reuters vil ramme nyhedsjunkies over en bred kam, og det skal ske gennem en ny tv-app, der kommer til at bruge algoritmer til at tilpasse indhold til brugerne. Det skriver Digiday.

App’en, der fra januar bliver tilgængelig i en version til Apple-enheder, skal udover brugernes egne data også kunne give tv-indhold, der ud fra forhold som geografi, og hvor lang tid den enkelte bruger har til rådighed, tilpasser sig. Reuters mener ifølge en præsentationsvideo, at tv-mediet har haltet efter seerne, og den nye app er altså mediets modsvar.

”Det er en ny tilgang til nogle af de mest fundamentale aspekter ved tv-nyheder. Vi bevæger os væk fra massemedie til et, der er relevant for hver eneste bruger,” siger Isaac Showman, chef for Reuters TV, til Digiday.

Indslag fra størrelse small til large

Alle indslag på app’en bliver således udbudt i en kort, medium og en lang version, hvor en nyhedsopdatering på de maksimale 30 minutter vil betyde indslag af op til fem minutters varighed. Der vil desuden være live-streaming fra større begivenheder.

Tv-app’en skal forsøge særligt at ramme de 30-40-årige brugere og kommer til at koste to dollars om måneden. Indtil videre er der ikke indgået nogen større annonce-partnerskaber, og app’en kommer i første omgang heller ikke til at bruge brugerdata til at målrette annoncer, siger Isaac Showman til Digiday.

Efter planen lancerer Reuters den nye app i begyndelsen af 2015.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også