MediaWatch

Ekstra Bladet om fyringer: Digital vækst lukker ikke hullerne

Ekstra Bladet taber mere omsætning på print, end avisen vinder digitalt, siger bladdirektør Jan Damgaard om baggrunden for fyringsrunden på Ekstra Bladet, der bl.a. koster annoncedirektøren jobbet.

Store vedholdende fald i Ekstra Bladets blad- og annoncesalg på print koster ti job i Ekstra Bladets salgsafdeling.

Selvom Ekstra Bladet er en frontløber på de digitale platforme, vokser de digitale indtægter på desktop, mobil og web-tv ikke nok til at kompensere for den rutsjende printomsætning, siger bladdirektør på Ekstra Bladet, Jan Damgaard, om den aktuelle fyringsrunde i Ekstra Bladets kommercielle afdeling.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs