MediaWatch

Telia går i kødet på Yousee med ny tv-tjeneste

Telia vil nuppe kunder fra YouSee med ny tjeneste, der giver adgang til tv-kanaler i apps og i browseren, selvom man ikke har bredbånd eller mobil hos Telia.

Foto: Henning Hjorth/Polfoto/Arkiv

Telia kører det tunge skyts i stilling for at nuppe kunder fra eksempelvis YouSees kabel-tv-forretning, når de i dag lancerer løsningen Telia TV.

Det skriver Computerworld.

Telia TV giver adgang til tv-kanaler i browseren og i apps som et alternativ til den klassiske kabel-tv-pakke. Og Telia TV kræver ikke, at man har sit bredbånd eller mobilabonnement hos Telia.

"Sagt med et glimt i øjet, så ophørte stavnsbindingen i Danmark for over 200 år siden, og det er det, vi også godt vil gøre op med på tv-markedet," siger Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia, til Computerworld.

Telia har hidtil haft en tv-løsning, der kun var tilgængelig for selskabets bredbåndskunder og krævede en set top boks ved fjernsynet. Men Telia mener, at forbrugerne gerne vil have, at bredbåndsmarkedet og tvmarkedet er adskilt og peger på personer med firmabetalt bredbånd, hvor Yousee er en stor aktør, som et af de interessante segmenter for Telia TV.

Telia TV starter fra 79 kr. om måneden, hvor man får adgang til DR's kanaler, TV2 og Kanal 5. Mellempakken, der koster 229 kr. om måneden, giver adgang til yderligere ti kanaler - heriblandt Eurosport, MTV, TV2 Film og News, Discovery og Kanal 6 og Kanal 9. Fuldpakken med 41 kanaler ligger på 299 kr.

Det er ikke lykkedes Telia TV at lave en aftale med Viasat, og derfor får seerne af Telia TV ikke mulighed for at se eksempelvis TV3 og TV3 Plus.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs