MediaWatch

The Guardian-ejer på lækket skattely-liste

Selskabet bag den britiske avis The Guardian, som selv er med til at afdække lækagen, figurerer på liste over virksomheder, der har fået hjælp af skattelyet Luxembourg.

Guardian Media Group udgiver udover The Guardian desuden også The Observer. | Foto: Rapphael Satter/AP/POLFOTO/arkiv

Når NSA-whistlebloweren Edward Snowden og Wikileaks tidligere har lækket kontroversielle dokumenter, er den britiske avis The Guardian gået forrest i afsløringerne. Avisen er også med i den nye store afdækning af ”Luxembourg Leaks”, der er tophistorien i flere europæiske medier i dag.

Men den her gang er der samtidig også tråde tilbage til avisen selv.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs