MediaWatch

Fyret NYT-chef satser på start-up med longreads

Jill Abramson, der tidligere i år blev fyret som chefredaktør på New York Times, vil i ny start-up betale reportere 100.000 dollars for at skrive lange featureartikler.

Jill Abramson. | Foto: Polfoto/arkiv/AP Photo/Nell Redmond

For nylig løftede Jill Abramson sløret for, at hun og medieiværksætteren Steven Brill havde kastet sig over et nyt start-up projekt. Nu er hun klar med flere detaljer, skriver Poynter.

Steven Brill, der i 2009 solgte betalingsmur-systemet Journalism Online for 45 mio. dollars (ca. 267 mio. kr.), og Abramson hopper med på bølgen med de såkaldte ”longreads”; artikler der er længere end magasinartikler, men kortere end en bog.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs