MediaWatch

Fyret NYT-chef satser på start-up med longreads

Jill Abramson, der tidligere i år blev fyret som chefredaktør på New York Times, vil i ny start-up betale reportere 100.000 dollars for at skrive lange featureartikler.

Jill Abramson. | Foto: Polfoto/arkiv/AP Photo/Nell Redmond

For nylig løftede Jill Abramson sløret for, at hun og medieiværksætteren Steven Brill havde kastet sig over et nyt start-up projekt. Nu er hun klar med flere detaljer, skriver Poynter.

Steven Brill, der i 2009 solgte betalingsmur-systemet Journalism Online for 45 mio. dollars (ca. 267 mio. kr.), og Abramson hopper med på bølgen med de såkaldte ”longreads”; artikler der er længere end magasinartikler, men kortere end en bog.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs