Reklamemarkedet i Holland og Danmark førte til, at Mecom måtte notere sig et fald i indtjeningen i tredje kvartal.
Selskabet, der venter på, at salget af Berlingske og den hollandske medieforretningen, Wegener, går i gennem, oplevede en tilbagegang i annonceindtægter på 16 pct. for hele Mecom. I den danske del af forretningen udgjorde faldet i annonceindtægter 25 pct., dog kun 5 pct. for de fortsættende aktiviteter i Berlingske Media, der sidste år solgte flere dele af forretningen fra, herunder ejerandelen af Syddanske Medier og ugeaviserne i Storkøbenhavn. Annoncefaldet i Wegener-forretningen i Holland var på 11 pct.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.