Washington Post styrker lokalavis-samarbejde

Tidligere i år gav Washington Post abonnenter på en række amerikanske lokale- og regionale aviser mulighed for at få adgang til Washington Posts digitale indhold. Nu er avisen så igen klar til at udvide sin nationale rækkevidde. Det skriver hjemmesiden Talking New Media.
Tiltaget kommer i form af et ugentligt tillæg i aviser hos blandt andre Dallas Morning Star, hvor Washington Post over 24-sider giver et sammenkog af ugens vigtigste historier på den politiske, nationale og internationale front kombineret med lokalt-forankrede annoncer.
Global: WaPo gør kur til lokalaviser
Washington Post lukkede i 2009 sit sidste forsøg på selv at nå ud bredere ud nationalt med dens egen ugentlige udgave. Den havde 150.000 abonnenter, da det gik bedst, men var på godt 20.000, da avisen lukkede udgaven for igen at rette fokus på hovedavisens dækning af politik og nyheder fra Washington-området.
Det digitale tilbud, som avisen lancerede i foråret, dækkede over medier som Minneapolis Star Tribune, Pittsburgh Post-Gazette og Dallas Morning Star. Kun sidstnævnte er dog indtil videre offentliggjort til også at skulle bringe tillægget.
”Alt, hvad vi kan gøre for at øge værdien af vores abonnement for vores kunder, om det så er digitalt eller på print, jo sværere bliver det for dem at undvære det,” siger Jim Moroney, der er udgiver og direktør for Dallas Morning News, ifølge Talking New Media.
Bezos bruger Amazon-tablet til at booste WaPo
Global: Washington-medie rykker ind i Bruxelles
Relaterede artikler:
Global: WaPo gør kur til lokalaviser
For abonnenter
Global: Washington-medie rykker ind i Bruxelles
For abonnenter