MediaWatch

Washington Post styrker lokalavis-samarbejde

Med et ugentligt tillæg fortsætter Washington Post nu strategien om at udvide dens nationale rækkevidde gennem amerikanske lokalaviser.

Tidligere i år gav Washington Post abonnenter på en række amerikanske lokale- og regionale aviser mulighed for at få adgang til Washington Posts digitale indhold. Nu er avisen så igen klar til at udvide sin nationale rækkevidde. Det skriver hjemmesiden Talking New Media.

Tiltaget kommer i form af et ugentligt tillæg i aviser hos blandt andre Dallas Morning Star, hvor Washington Post over 24-sider giver et sammenkog af ugens vigtigste historier på den politiske, nationale og internationale front kombineret med lokalt-forankrede annoncer.

Global: WaPo gør kur til lokalaviser 

Washington Post lukkede i 2009 sit sidste forsøg på selv at nå ud bredere ud nationalt med dens egen ugentlige udgave. Den havde 150.000 abonnenter, da det gik bedst, men var på godt 20.000, da avisen lukkede udgaven for igen at rette fokus på hovedavisens dækning af politik og nyheder fra Washington-området.

Det digitale tilbud, som avisen lancerede i foråret, dækkede over medier som Minneapolis Star Tribune, Pittsburgh Post-Gazette og Dallas Morning Star. Kun sidstnævnte er dog indtil videre offentliggjort til også at skulle bringe tillægget.

”Alt, hvad vi kan gøre for at øge værdien af vores abonnement for vores kunder, om det så er digitalt eller på print, jo sværere bliver det for dem at undvære det,” siger Jim Moroney, der er udgiver og direktør for Dallas Morning News, ifølge Talking New Media.

Bezos bruger Amazon-tablet til at booste WaPo

Global: Washington-medie rykker ind i Bruxelles

Global: Amazon-boglinks indtager Washington Post

Tech-kongerne kommer - og de har penge med ...

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs