I de seneste måneder har en gruppe medarbejdere hos Washington Post arbejdet på at få en ny app klar til den næste version af Amazons tablet Kindle Fire. Den er udset til at følge gratis med, hvis man køber den kommende version af Amazons tablet Kindle Fire, skriver Bloomberg.
App’en kommer angiveligt til at indeholde et udvalg af de bedste billeder og artikler fra avisen i et magasinformat, der passer til tabletstørrelsen. Dermed er Jeff Bezos for alvor gået i gang med at knytte Washington Post, som han købte sidste år, tættere på sin succesfulde e-handelsplatform. Internt på avisen er projektet blevet døbt ’Project Rainbow’ og ses som første store skridt på vejen mod at udbrede Washington Posts rækkevidde, der i årene op til Bezos overtagelse var skrumpet ind.
Tech-kongerne kommer - og de har penge med ...
Et andet tydeligt tegn på Jeff Bezos overtagelse har været, at Jeff Bezos har givet grønt lys til at udvide både det redaktionelle hold og den tekniske innovation på avisen, der med hans ejerskab pludselig er blevet en interessant arbejdsgiver for dataloger og andre digitale specialister. I går roste New York Times-medieskribent David Carr Washington Post for under Bezos ejerskab at have indledt en redaktionel genrejsning. I alt har avisen det seneste år hyret 100 nye medarbejdere. Tidligere i år indgik Washington Post desuden en alliance med flere amerikanske lokalaviser, der nu kan tilbyde adgang til Washington Posts digitale indhold sammen med deres aviser.
Den nye app står ifølge Bloomberg til at følge med, når man køber den største version af den næste Kindle Fire, der står til at komme på markedet senere i år, og i første omgang er den gratis. Senere vil den også blive tilgængelig på Amazons øvrige Kindle-tablets samt Apples iPad og diverse tablets med Googles Android-styresystem.
Global: Amazon køber gamernes svar på YouTube
Global: Washington-medie rykker ind i Bruxelles
Global: Amazon-boglinks indtager Washington Post