MediaWatch

Wexø skal fastholde seerne når fodbolden fløjtes af

SBS Discoverys programdirektør Maiken Wexøs opgave er at fastholde de 30-40-årige seere efter de danske landsholds fodboldkampe, som SBS Discovery har sikret sig rettighederne til.

Fra MTV over TV 2 og nu i SBS Discovery. Programdirektør Maiken Wexø har været i tv-branchen i godt 30 år. I dag er hendes udfordring, at omforme SBS Discoverys Kanal 5, skriver Ekstra Bladet.

Målet er tiltrække 30-40-årige seere - "og så følger de 50-60-årige nok også med," siger hun. Her spiller SBS Discoverys rettigheder til fodboldlandsholdets kvalifikationskampe til EM i 2016 en vigtig rolle.

"Jeg var så forkælet - eller heldig - at vi allerede havde købr fodbold-rettighederne, da jeg startede. Så jeg vidste, at vi ville få fat i danskere, som normalt ikke ser vores kanaler. Min opgave var så at sikre mig et program-udbud efter kampen, der gjorde, at de seere ikke zappede videre, men blev hængende og syntes, at kanalen også var interessant for dem," siger Maiken Wexø til Ekstra Bladet.

Den udfordring har Maiken Wexø forsøgt at løse med programmer som 'Popstars', 'Carsten og Janni', 'Fornemmelse for mord' og 'Dit hjem i vores hænder'.

I september havde SBS Discovery en seer-andel på 21,8 pct.

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs