MediaWatch

RFU: Annonceomsætningen i svagt faldt i 1. halvår

Der er næsten status quo på annoncemarkedet, som i første halvår går tilbage med to pct., viser ny Reklameforbrugsundersøgelse. Opdateret med nye, rettede tal.

Annonceomsætningen fra 1. halvår 2013 til 1. halvår 2014 faldt med små to pct. til en omsætning lige på 4,8 mia. kr., viser nyeste 'Reklameforbrugsundersøgelsen' fra Dansk Oplagskontrol.

Der er igen stor forskel på de enkelte mediagrupper, men trenden følger det kendte billede.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs