
Guardian i nye partnerskaber med lokalmedier i USA
Inden weekenden er omme har den britiske hæderkronede avis The Guardian føjet endnu et par partnerskaber med mindre lokalmedier i USA til, skriver Columbia Journalism Reviews. Således har avisen indgået et partnerskab med The Texas Observer omkring immigrationskrisen i USA og udokumenterede dødsfald blandt immigranter i Texas samt et partnerskab med the St. Louis Post-Dispatch omkring raceproblematikken i kølvandet på urolighederne i Ferguson. Tidligere har The Guardian samarbejdet med The New York Times, ProPublica, Twitter, Tumblr, Kickstarter samt en række andre lokalmedier i USA. Ifølge The Guardian er partnerskaber en naturlig del af avisens filosofi om at forbedre journalistikken og lave bedre historier.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Ekstra Bladet overhaler B.T. på trafikmåling i juni
Der blev for første gang i flere år trukket flere sidevisninger og besøgende til ekstrabladet.dk end konkurrenterne på B.T. i juni måned. Chefredaktør tror på B.T.s generobring af førerpositionen, og målt på unikke brugere og besøgstal har B.T. halet ind på konkurrenten.