MediaWatch

Datatilsynet sætter database-blanket under lup

Den nuværende model for anmeldelse af mediers interne databaser tager ikke højde for dagens medielandskab. Derfor vil Datatilsynet i de kommende uger se på en ny model.

Der er brug for at se på modellen for anmeldelse af mediers redaktionelle informationsdatabaser til Datatilsynet.

Dagens medielandskab består i dag af flere store mediehuse, som rummer flere forskellige medier, der bruger de samme databaser på kryds og tværs. Derfor er det uklart, hvordan mediekoncernerne skal anmelde deres databaser, så alle medierne og databaserne er undtaget persondataloven.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs