Tænk Penge fejrer fem års fødselsdag

Magasin født ud af finanskrise og smalkost runder sin udgivelse nummer 26.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

I dag udkommer udgave nummer 26 af Forbrugerrådets pengemagasin, Tænk Penge.

Magasinet, som stiller skarpt på den almindelige forbrugers privatøkonomi, rundede for et år siden 26.000 eksemplarer, og det er ifølge chefredaktør og kommunikationschef i Forbrugerrådet Tænk, Claus Dithmer, "et publicistisk mirakel."

"På et vigende marked for magasiner er det lykkedes at etablere og fastholde et oplagstal på næsten 25.000 eksemplarer. Det er efter min mening et mindre publicistisk mirakel. Vi formidler pengestof på en lettilgængelig måde, så det for den almindelige forbruger bliver lettere at træffe de rigtige valg i hverdagen. Og jeg tror, at det er det, vi er blevet belønnet for i vores stigende oplagstal i de seneste år,” lyder det i en pressemeddelelse.

I dag har magasinet ifølge meddelelsen 23.700 læsere.

Magasinet blev til under finanskrisen for at kunne levere kritisk og uafhængig journalistik til og om lægmænds pengepung, og ifølge en læsertilfredshedsundersøgelse er læserne også tilfredse med Tænk Penge.

41 pct. af læserne svarer, at bladet er "fremragende" eller "virkelig godt". 89 procent opfatter bladet som godt.

Til sammenligning med Tænk Penges oplag på 25.000 eksemplarer, udkom et andet magasin om privatøkonomi, Penge og Privatøkonomi, i andet halvår af 2013 i 20.476 eksemplarer. Dog udkommer Penge og Privatøkonomi 11 gange om året, hvor Tænk Penge udkommer seks gange.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også