Google Danmark: Kom på Youtube, medier

Google Danmark opfordrer aviser, magasiner og tv-kanaler til at komme på Youtube, ligesom man ser det i USA.

Det er ikke til at komme udenom, at Youtube fylder solidt i danskernes medieforbrug. 29 pct. er nu i dagligt i kontakt med videoer fra YouTube, skriver Politiken.

I udlandet, og ikke mindst i USA, har medier som eksempelvis Huffington Post taget konsekvensen og har side om side med videobloggere, gør-det-selv-entusiaster og dyreelskere uploadet deres indhold på siden for at få del i reklamekroner og de unge seere. Danske medier kunne fordel gøre det samme, mener Googles danske talsperson Christine Sørensen. Også selvom mange af medierne tøver, fordi de ikke får samtlige annoncekroner for videoer på Youtube.

Gallup: En tredjedel ser YouTube hver dag

”Men der er den med, om bjerget skal komme til Muhammed, eller om Muhammed skal komme til bjerget? Vi ved, at en tredjedel af Danmarks befolkning er på YouTube hver dag. Der er også mange på politiken.dk, men forsvindende færre unge. På den måde er fremtiden stor på YouTube. Og det er ikke nødvendigvis kun os, der former den,” siger hun til Politiken.

Global: Youtube hyrer brugere til ”politikorps”

Googles Chromecast er nu tilgængelig i Danmark

YouTube-show får chance på TV3

Ny tv-streamingdistributør udfordrer YouSee 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu