Den Blå Avis blev måske aldrig den guldrandede forretning, som eBay havde håbet på, men nu har den amerikanske auktionsgigant fundet en ny rolle til det danske opkøb. Det skriver Berlingske.
Onlineplatformen DBA får status som eBays laboratorium, når det kommer til at prøve nye løsninger af på mobilen, fordi danskerne er blandt de befolkninger, hvor flest har adgang til en smartphone. De første 40 mio. er allerede strømmet til DBA, mens yderligere 50 mio. venter frem mod 2015.
”Det, der sker på det danske marked, er måske det, der sker i Spanien om nogle år. Dermed kan DBA bidrage til at teste nogle ting af og være på forkant med forbrugeradfærd på mobilen. Så udover at DBA repræsenterer sin egen forretning, så er det også et laboratorium for resten af Ebay. De læringer, vi får, skal føres tilbage til Ebay,” siger den nyligt tiltrådte chef for DBA Nikolaj Gjeding Larsen til Berlingske.
Ebay afviser kursskifte i Den Blå Avis
Milliardtab til Ebay på Den Blå Avis
DBA udvider på nettet med nye varer
DBA når 1 mio. aktive annoncer