Ebay sprøjter 90 mio. i Den Blå Avis

Onlineplatformen DBA skal fungere som eBays mobillaboratorium og får derfor en indsprøjtning på 90 mio. kroner over fire år.

Den Blå Avis blev måske aldrig den guldrandede forretning, som eBay havde håbet på, men nu har den amerikanske auktionsgigant fundet en ny rolle til det danske opkøb. Det skriver Berlingske.

Onlineplatformen DBA får status som eBays laboratorium, når det kommer til at prøve nye løsninger af på mobilen, fordi danskerne er blandt de befolkninger, hvor flest har adgang til en smartphone. De første 40 mio. er allerede strømmet til DBA, mens yderligere 50 mio. venter frem mod 2015.

”Det, der sker på det danske marked, er måske det, der sker i Spanien om nogle år. Dermed kan DBA bidrage til at teste nogle ting af og være på forkant med forbrugeradfærd på mobilen. Så udover at DBA repræsenterer sin egen forretning, så er det også et laboratorium for resten af Ebay. De læringer, vi får, skal føres tilbage til Ebay,” siger den nyligt tiltrådte chef for DBA Nikolaj Gjeding Larsen til Berlingske.

Ebay afviser kursskifte i Den Blå Avis

Milliardtab til Ebay på Den Blå Avis

DBA udvider på nettet med nye varer

DBA når 1 mio. aktive annoncer

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også