MediaWatch

Konkurrenter i flæsket på Boxers frit-valg-ordning

YouSee og Telia mener ikke, der er noget nyt i Boxers ordning om at kunne håndplukke enkelte kanaler. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen bakker dog op om Boxers ordning som den hidtil bedste.

Boxer Tv’s frie valg blandt tv-kanalerne imponerer ikke konkurrenterne.

Sådan lyder det fra TDC’s YouSee i Jyllands-Posten, efter avisen i går skrev, at Boxer var kommet først med frit valg for forbrugerne til at håndplukke de kanaler, de ønsker, uden om de traditionelle tv-pakker.

”De gør grundlæggende det samme, som vi allerede gør i forvejen. Man kan sige, at de er ni måneder forsinket. De blev gravide den dag, vi fødte, og mens de har været i svangerskab, har vi arbejdet videre med det bland selv-koncept, som vi lancerer til marts,” siger TDC’s mediedirektør Ulf Lund i Jyllands-Posten.

Desuden har Telia efterfølgende også gjort MediaWatch opmærksom på, at man siden 1. januar også hos dem har haft mulighed for at vælge frit mellem 36 kanaler.

Selvom Boxer og konkurrenterne duellerer på ord om deres produkter, så er kontorchef Søren Bo Rasmussen fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen ikke i tvivl om, at Boxers tilbud er det hidtil bedste på markedet.

”Vi er ikke blinde for, at der er nogle omkostninger ved at drive sådan et net, men her får man synliggjort de omkostninger og ikke kvalt dem i en pakke med 20 kanaler. Det er selvfølgelig ærgerligt, at Boxer ikke kan få leverance fra nogle af de mest attraktive kanaler, men det er jo ikke Boxers skyld (...) Det er langt fra det samme som YouSees tilbud, hvor man har en grundpakke til en noget højere pris og med 20 kanaler, hvor nogle af dem stadig er betalingskanaler,” siger han til Jyllands-Posten.

Boxer åbner for frit valg af tv-kanaler

Boxer TV's sendeplads er usikker efter 2020

Ny tv-streamingdistributør udfordrer YouSee

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs