MediaWatch

Boxer åbner for frit valg af tv-kanaler

Produktet Boxer Flex giver fra i dag af for første gang danske forbrugere muligheden for selv at vælge kanaler til og fra.

Muligheden har været diskuteret frem og tilbage i årevis. Nu får forbrugerne så for første gang mulighed for selv at vælge deres kanaler.

Boxer indfører fra i dag af servicen Boxer Flex, hvor kunderne i udstrakt grad frit kan vælge mellem alle de kanaler, som Boxer i forvejen distribuerer. Det skriver Jyllands-Posten.

Undtagelserne er TV3 og Kanal5, samt at DR’s kanaler stadig er obligatoriske. Boxer Tv’s adm. direktør Steen Ulf Jensen erkender, at Netflix’ succes har fremskyndet udviklingen.

”Vi regner med og håber på, at mange vil kigge på deres kanalpakke og sammensætte de 8-9-10 kanaler, de bruger og vil have. Vi tror ikke, at 80 pct. skifter, men måske 15-20 pct. af markedet vil kigge på det. For at følge med i tiden er man som distributør nødt til at have det her i sit udbud,” siger han til Jyllands-Posten.

Han er desuden godt tilfreds med at have punkteret myten om, at blandt dyre fodboldrettigheder har forhindret det frie tv-valg. Sportskanaler som TV3 Sport 1 og Canal 8 er eksempelvis med i Boxer Flex.

”Branchen har i mange år sagt, at det ikke kunne lade sig gøre, men nu viser vi, at det kan det faktisk godt og endda relativt billigt,” siger Steen Ulf Jensen til Jyllands-Posten.

Boxer TV's sendeplads er usikker efter 2020

Ny tv-streamingdistributør udfordrer YouSee

Udbud af nye tv-kanaler på vej i 2015 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs