MediaWatch

Rabøl: DR NU er catch-up og ikke kommerciel

Der skal være uhindret adgang til DR, og det betyder blandt andet mulighed for at se DR’s programmer i en begrænset periode, skriver DR’s mediedirektør i kronik.

DR’s streaming tilbud DR NU skal ikke ses som konkurrent til Netflix, HBO og Viaplay, men være stedet, hvor man kan se det seneste afsnit af Arvingerne, hvis man ikke når det på det regulære sendetidspunkt. Det mener DR’s mediedirektør Gitte Rabøl i en kronik i Børsen.

DR NU giver desuden adgang til samfundsprogrammer som Deadline og Detektor, og derfor skal man ifølge hende være påpasselig med at sammenligne DR NU med de kommercielle streamingtjenester.

”De dækker hverken kommunalvalg eller det kommende Europaparlamentsvalg. De sætter heller ikke fokus på børneopdragelse, fattigdom eller skatteunddragelse,” skriver hun i Børsen.

I sidste uge følte mediedirektøren sig fejlciteret i Børsen, fordi det kom til at fremstå som om, at DR også skulle have Hollywood-film liggende på DR Nu. Det afviste hun efterfølgende, hvilket også blev præciseret  i Børsens onlineversion af artiklen.

DR præciserer: "Der kommer ikke 'Die Hard' kavalkader på DR NU"

Rabøl: DR NU skal afspejle det DR-kanalerne sender

Flere partier vil begrænse DR’s streaming 

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs