Mere dansk tv skal løfte TV3 på nettet
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6149599.ece/ALTERNATES/schema-16_9/tv3playios.jpg)
I bestræbelserne på at følge med skiftet i folks tv-vaner satser TV3 på mere web-tv - og ikke mindst flere egenproduktioner. Det skriver Markedsføring.
”Vi regner med at øge udbuddet af egne produktioner på kanalerne med 14 pct. i 2014, hvilket både skal løfte vores traditionelle tv-forretning og vores øgede satsning på web-tv,” siger direktør Kim Poder til Markedsføring.
TV3 udvider sin rækkevidde gennem købet af TV 2 Sport samt distributionsaftaler med Boxer og Canal Digital, og efter nytår er den i forhold til den vigtige målgruppe 21-50 årige på 93 pct. Tv-reklamernes andel af annoncemarkedet viger dog i forhold til tv på net og mobil, og derfor skal mere indhold online.
”Web-tv er et naturligt supplement til en tv-kampagne i en moderne tid, hvor seerne forventer, at kunne tilgå indhold på egne præmisser. Missede man gårsdagens episode af sit yndlingsprogram, eller er man bare i humør til et specifikt program nu og her, så bliver web-tv et naturligt valg,” siger Kim Poder til Markedsføring.
TV3 øjner digitalt reklameboom og tilpasser strategi