Mere dansk tv skal løfte TV3 på nettet

I tilpasningen mod en mere digital virkelig satser TV3 på mere web-tv, og det skal blandt andet komme fra flere danske produktioner.

I bestræbelserne på at følge med skiftet i folks tv-vaner satser TV3 på mere web-tv - og ikke mindst flere egenproduktioner. Det skriver Markedsføring.

”Vi regner med at øge udbuddet af egne produktioner på kanalerne med 14 pct. i 2014, hvilket både skal løfte vores traditionelle tv-forretning og vores øgede satsning på web-tv,” siger direktør Kim Poder til Markedsføring.

TV3 udvider sin rækkevidde gennem købet af TV 2 Sport samt distributionsaftaler med Boxer og Canal Digital, og efter nytår er den i forhold til den vigtige målgruppe 21-50 årige på 93 pct. Tv-reklamernes andel af annoncemarkedet viger dog i forhold til tv på net og mobil, og derfor skal mere indhold online.

”Web-tv er et naturligt supplement til en tv-kampagne i en moderne tid, hvor seerne forventer, at kunne tilgå indhold på egne præmisser. Missede man gårsdagens episode af sit yndlingsprogram, eller er man bare i humør til et specifikt program nu og her, så bliver web-tv et naturligt valg,” siger Kim Poder til Markedsføring.

TV3 øjner digitalt reklameboom og tilpasser strategi

FCK løfter TV3+s CL-niveau med 13 pct.

MTG klar til første danske digitale oprustning 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også