TV3 øjner digitalt reklameboom og tilpasser strategi
TV3-kanalerne introducerer i dag en såkaldt "kommerciel re-branding" af tv-selskabets tilstedeværelse i Danmark.
Tv-kanalerne bevarer deres indarbejdede brandnavne, men tv-selskabet som ét samlet kommercielt produkt indfører et nyt brand - "MTG TV"
TV3-gruppens kommercielle produkt 'MTG TV' bliver i fremtiden mere end tv-reklameindtægter fra et par tv-kanaler.
TV3 dækker nu over TV3, TV3+, TV3 Puls TV3 Sport 1 og TV3 Sport 2. Samtidig med at man repræsenterer MTV og VH1s annoncesalg. Der kan komme flere kanaler, som man tegner overfor annoncemarkedet, og der er i hvert fald en strøm af digitale brands på vej.
I den kommende tid banker flere digitale tilbud på - til brugere og annoncører. De skal praktisk og kommunikativt integreres i koncernens kommercielle udbud, på linje med tv-kanalerne, forklarer MTG TV's administrerende direktør Kim Poder:
"MTG TV skal afspejle den eksponeringsmulighed, vi kan levere til annoncørerne, frem for distributionsformen. Tv – lyd og billede i forening – er en uovertruffen platform, uanset om det ses på flow-tv, streames eller andet, når man ønsker at flytte forbrugernes præferencer, vaner og indkøb,” siger han i en pressemeddelelse.
Den kommercielle re-branding kommer, fordi det kommercielle potentiale i web-tv for første gang har vist sig for koncernen i 2013.
"Vi lancerede i begyndelsen af 2012 vores gratistjeneste TV3Play, som giver danskerne mulighed for at se vores programmer, hvor og når, de vil. Det har været en kæmpe succes med masser af brugere - og dermed også nye eksponeringsmuligheder for annoncørerne."
Han henviser til, at TV3Play i løbet af første kvartal af 2013 nåede det samme antal eksponeringer, som var tilgængelige i hele 2012. Sitet lander med en brugervækst for året i omegnen af 250 procent.
Brandet ViaPlay er alene aboennementsfinansieret og indgår ikke i "MTG TV".