Knæk Cancer-show indsamlede 143 mio.

Med en uges kampagner og det store indsamlingsshow Knæk Cancer Live på TV 2 lørdag aften blev der rejst 143 mio. kr. til behandling og kræftforskning
Foto: Per Arnesen / TV 2
Foto: Per Arnesen / TV 2

Holdet bag Knæk Cancer-kampagnen, der tæller Kræftens Bekæmpelse, TV 2 og en række produktionsselskaber, kan fejre rekord. Sidste års indsamlingsresultat blev nemlig slået med over 40 mio. kr.

I alt formåede Knæk Cancer-kampagnen at indsamle 143 mio. kr. i løbet af sidste uge, skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

En lang række virksomheder og kendte danskere deltog i indsamlingen bl.a. ved at sidde i det call-center, der tog imod donationer under tv-showet. Kampagnens succes betyder, at der også kommer en Knæk Cancer-indsamling igen i 2014, oplyser TV 2’s programdirektør Anne Engdal Stig Christensen.

Direktør Leif Vestergaard Pedersen fra Kræftens Bekæmpelse takker TV 2 for samarbejdet.

"Det er helt overvældende, og i Kræftens Bekæmpelse er vi dybt taknemmelige over den støtte til kræftpatienterne, som hele Danmark igen har vist, og som TV 2s medarbejdere har været med til at formidle. I hver eneste krog af Danmark har der været knoklet for at hjælpe. Alle de mange bidrag fra privatpersoner og virksomheder og alle former for aktiv indsats i de seneste uger har været med til at vise, at danskerne står sammen i kampen mod kræft,” siger han i pressemeddelelsen.

TV 2 varmer op til ny omgang Knæk Cancer

TV 2 vil også samle ind

Top 20: De mest sete tv-programmer i efterårsferien 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også