TV 2 varmer op til ny omgang Knæk Cancer

I næste uge sætter TV 2 igen fokus på cancer - med opbakning fra seerne i ryggen.

Når TV 2 i næste uge sætter fokus på kræft og dermed gentager sidste års Knæk Cancer-kampange, er det med seeropbakning i ryggen på forhånd - på papiret i hvert fald.

TV 2 har evalueret sidste års initiativ og spurgt seerne, hvad de synes om kampagnen. 95 pct. svarede ja til, at det generelt er en god idé at sætte fokus på kræft - og at det var lykkedes for TV 2 at gøre. Det skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

"Seerne var i usædvanlig grad begejstrede for initiativet, og det er ikke altid så let, når det handler om så svært et emne," sagde kanalchef Lotte Lindegaard,  TV 2, på en pressemøde i fredags.

"Jeg kan ikke være mere enig med seerne. Jeg synes, det har været en helt rigtig beslutning – og det kan jeg roligt prale med, for jeg har ikke selv stået for den - at sætte stærkt fokus på kræft og igangsætte Knæk Cancer, som passer rigtigt godt til TV 2. Det er en uhyre vigtig sag for den enkelte og for samfundet - og dybt relevant for os alle sammen. Derfor hører det hjemme på TV 2," sagde Lotte Lindegaard med henvisning til, at hun selv først er tiltrådt på TV 2 i august.

Sidste år indsamlede TV 2 og Kræftens Bekæmpelse over 100 mio. kr. i forbindelse med Knæk Cancer. Indsamling kommer til at fylde i den kommende uges program, både i 'Go’ morgen" og 'Go' Aften', i en særudgave af 'Millionæren' og 'Vild med dans' samt lørdagens indsamlingsshow 'Knæk Cancer live'

TV 2 Nyhederne kl. 22 forlænges i forbindelse med kampagnen - og de regionale nyheder fra TV 2-regionerne følger trop. Derudover sender hovedkanalen tre danske dokumentarprogrammer om sygdommen i ugens løb.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også