Pinterest klar med dansk satsning

500 danske brugere skal hjælpe det sociale medie med en dansk version, der skal tage kampen om annoncekroner og danskernes tid.

En udfordrer til Facebooks massive dominans melder sig på banen: Det sociale medie Pinterest, der fungerer som en slags opslagstavle over billeder og produkter, er på vej med en dansk udgave, skriver Børsen.

Selvom der er langt op til Facebooks mere end en mio. danskere brugere, så kan Pinterest nøjes med en tiendedel, vurderer konsulent i sociale medier Thomas Bigum overfor Børsen, da annonceplatformen er mere værd. Pinterest har over 53 mio. brugere, og Danmark bliver et af 20 nye landeversioner i en international satsning, og man søger derfor hjælp fra 500 af de danske superbrugere, der skal hjælpe den danske udgave i gang.

”Vi ser et både meget passioneret og et bredt repræsenteret publikum i Danmark. Nu vil vi gerne arbejde tættere sammen med de danske brugere om at gøre netværket endnu mere relevant for dem,” siger international chef for Pinterest Matt Crystal til Børsen.

Lige nu er antallet af danske brugere dog stadig yderst begrænset. Sidste år var siden end ikke blandt de 1.000 mest besøgte herhjemme. Pinterest satsning i Europa omfatter desuden vores naboer i Norge, som Matt Crystal har kaldt for Pinterests "drømmekunder".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også