MediaWatch

Fitness og forlystelser kan være næste skridt for Aller

Når det nyetablerede Aller Leisure skal udvides til andet end rejser, så kan fitness og forlystelsesparker være eksempler på områder, der også supplerer koncernens medier, siger adm. dir. Pål Thore Krosby.

Allers hovedsæde ved Københavns havn. | Foto: Aller Media

Købet af Nyhavn Rejser var første skridt på Aller Medias vej mod at sprede risikoen væk fra det usikre onlinemarked og den vakkelvorne printforretning. Med etableringen af Aller Leisure er spekulationen siden gået på, hvad næste opkøb til den nye division bliver.

Det løfter Pål Thore Krosby, adm. direktør i det danske datterselskab Aller Media, nu lidt af sløret for. I et interview med Berlingske fortæller han, at han ser potentiale i at udvide Aller Leisure-divisionen med eksempelvis fitness og forlystelsesparker.

”Investeringer inden for fitness, helse og sundhed kunne godt være relevant og give gode synergier, f.eks. i forhold til SlankeDoktor.dk. I Norge har Aller købt en slankevirksomhed, fordi det er indholdsrelateret. Det er et eksempel på samme type tænkning,” siger han til Berlingske.

Vi køber ikke op efter overskudsgrad

Underholdning i et bredere perspektiv kan også tænkes ind i Aller Leisure-forretningen, fortæller Pål Thore Krosby, der blandt andet også her peger på forlystelsesparker. Koncernens opkøbsjagt under navnet Big Leap følger en tjekliste, hvor 20 punkter skal opfyldes, før Aller vil opkøbe et selskab. Og det er ikke begrænset til Leisure-området, så længe der er tale om en forretning, der kan stå alene.

”Vi kan ikke sætte krav til overskudsgrader, for det kommer helt an på, hvilken branche vi køber op i. Rejsebranchen har generelt lavere marginer end os, og vi kan godt gå ind i brancher og virksomheder, som har lavere marginer, end hvad vi har været vant til,” siger Pål Thore Krosby til Berlingske.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kritiseret aftale om rettighedsbetaling lagt på is, mediebureauer kigger efter alternativer til Facebook, DR dropper livekoncerter, podcastbureau udvider med nye formater, og lokale radio- og tv-stationer har fået inddraget deres sendetilladelser. Læs med, når vi gennemgår ugens største mediesager.

Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise

En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs