MediaWatch

Aller tog det første skridt - og et stort spring

Aller Media har ledt efter ny forretning og fandt den langt væk fra mediebranchen. En historisk beslutning, siger adm. direktør Pål Thore Krosby om bladhusets første store skridt væk fra medieverdenen.

Danske Aller Media har i denne uge taget springet væk fra livet som fuldblodsbladhus. Danmarks største ugebladshus, der har et ikke ufortjent ry som forsigtigt - hvis ikke risikosky - har i årevis holdt sig stramt til magasinerne og ugebladene, der har hentet 95 pct. af omsætningen hjem.

Men lige så umuligt det er at udtale det (prøv blot), lige så vanskeligt er det at vokse og bygge en fremtid som det: Fuldblodsbladhuset blev mere og mere presset af de støt faldende oplags- og læsertal. Og derfor har Aller nu for taget det første skridt væk fra print-skuden: købt sig ind i rejsebranchen ved at overtage 70 pct. af Nyhavn Rejser og lagt grundstenen til en helt ny forretningsdivision, der formelt intet har med medier at gøre: Aller Leisure.

"Det er en historisk beslutning. Vi bevæger os over i en branche, som vi opfatter som beslægtet, men som er en helt ny branche," siger Pål Thore Krosby, adm. direktør i danske Aller Media.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs