Aller tog det første skridt - og et stort spring

Aller Media har ledt efter ny forretning og fandt den langt væk fra mediebranchen. En historisk beslutning, siger adm. direktør Pål Thore Krosby om bladhusets første store skridt væk fra medieverdenen.

Danske Aller Media har i denne uge taget springet væk fra livet som fuldblodsbladhus. Danmarks største ugebladshus, der har et ikke ufortjent ry som forsigtigt - hvis ikke risikosky - har i årevis holdt sig stramt til magasinerne og ugebladene, der har hentet 95 pct. af omsætningen hjem.

Men lige så umuligt det er at udtale det (prøv blot), lige så vanskeligt er det at vokse og bygge en fremtid som det: Fuldblodsbladhuset blev mere og mere presset af de støt faldende oplags- og læsertal. Og derfor har Aller nu for taget det første skridt væk fra print-skuden: købt sig ind i rejsebranchen ved at overtage 70 pct. af Nyhavn Rejser og lagt grundstenen til en helt ny forretningsdivision, der formelt intet har med medier at gøre: Aller Leisure.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også