Rapport: Reklameavisen er død i 2015
I dag siger 28 procent af de danske husstande ”Nej tak til reklamer”, og tallet vokser støt.
Det får de to lektorer Per Østergaard Jensen og Mogens Bjerre fra Copenhagen Business School til at tegne et dystert fremtidsbillede for reklameaviserne. I rapporten ’Har tilbudsaviserne en fremtid?’ konkluderer de klart nej, skriver Berlingske.
”Det betyder, at vi på et tidspunkt når smertegrænsen for, hvor mange forbrugere man reelt rammer med dette medie. Det betyder, at virkningsgraden bliver endnu mindre, og dermed falder incitamentet ud fra et salgssynspunkt til at anvende denne reklamekanal. Set fra detailhandlens side er det kun tilskudssynspunktet, der er tilbage. Men det må kunne ordnes mere effektivt,” skriver de to lektorer ifølge avisen.
Rapporten kommer, mens EU endnu mangler at godkende forslaget om at indføre skat på reklameaviser.
Pressechef Mads Hvitved Grand fra Dansk Supermarked afviser over for Berlingske, at reklameavisen snart dør og understreger, at den også efter 2015 vil være koncernens vigtigste reklameform.
Relaterede artikler
Så mange annoncekroner åd Google og Facebook i 2012
For abonnenter