Mediebureau: Annoncers effekt kan ikke alene ses ud fra "her og nu salg"

Mediebureauet Orchestra mener, at det er vigtigt at huske på, at effekt i høj grad er langsigtet, og ikke nødvendigvis er lig med data. 
I 2023 landede det samlede annoncesalg til dagblade på print på godt 433 mio. kr. | Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix
I 2023 landede det samlede annoncesalg til dagblade på print på godt 433 mio. kr. | Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

Annoncers konkrete effekt kan ikke alene anskues ud fra data og et ”her og nu salg,” eftersom printmedier ikke har samme forudsætninger som digitale medier i forhold til at dokumentere annoncernes effekt. Men det gør ikke mediet ineffektivt, skriver strategidirektør og partner hos mediebureauet Orchestra, Sandra Olsen i et debatindlæg i Markedsføring.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

    Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

    Læs også