Avisers annoncesalg på print faldt drastisk i 2023

Tilbagegangen for annoncesalget på landets dagblade accelererede sidste år - og der er ikke udsigt til, at det stopper i år. Det viser tegn på ”overreaktion” fra mediebureauer, mener Danske Medier.
I 2023 landede det samlede annoncesalg til dagblade på print på godt 433 mio. kr. | Foto: Colourbox
I 2023 landede det samlede annoncesalg til dagblade på print på godt 433 mio. kr. | Foto: Colourbox

De danske printudgivelsers strukturelle udfordringer har længe været en kendsgerning, men i 2023 skiftede tabet af annoncekroner til et højere gear. Det viser netop offentliggjorte tal fra Danske Medier.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også