MediaWatch

Youtube lancerer nyt værktøj i kampen mod Tiktok

60 sekunder. Så kort er platformens nye format, hvor brugerne kan markedsføre det mest interessante fra deres standard-videoer. De helt korte videoer er særlig kendt fra Tiktok, men nu opruster Youtube for at få større del af shorts-kagen.

Youtube har siden april selv konverteret brugeres videoer til "shorts." | Foto: Silas Stein/AP/Ritzau Scanpix

Youtube har lanceret et nyt værktøj, der skal øge deres udbud af helt korte videoer for at forbedre konkurrencevnen mod Tiktok. Det skriver Techcrunch.

Torsdag udrullede den Alphabet-ejede platform et nyt værktøj til brugerne, som gør det lettere at uploade korte videoer - såkaldte shorts. Værktøjet er særligt henvendt til brugere, der i forvejen laver traditionelle Youtube-videoer. Med det kan brugerne ”på et øjeblik” lave deres eksisterende Youtube-videoer om til et format på 60 sekunder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs