MediaWatch

Youtubes annoncesalg lander under forventningerne i andet kvartal

På trods af en overordnet vækst i annonceomsætningen ramte Alphabets videoplatform under finansmarkedets forventninger.

Foto: Annette Riedl/AP/Ritzau Scanpix

Analytikerne på Wall Streets forventninger blev ikke mødt af Alphabets videoplatform, Youtube, i andet kvartal, hvor den ramte en annonceomsætning på 7,34 mia. dollars – svarende til cirka 53,88 mia. kr. Det er en vækst på 4,8 pct. i forhold til samme kvartal i 2021, men markedet havde regnet med et løft på syv pct. til annoncesalget, som er Youtubes overvejende indtægtskilde, skriver Variety.

Det er andet kvartal i træk, hvor væksten i Youtubes annonceomsætning ikke matcher markedets konsensus ifølge branchemediet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs