MediaWatch

Helsingør Dagblads nye chefredaktør stiller skarpt på branding og udnyttelse af data

Med Jysk Fynske Mediers opkøb af Helsingør Dagblad i 2020 er der kommet mere fokus på data - og det skal avisen blive endnu bedre til at gøre brug af for at øge abonnementsbasen, siger nyudnævnt chefredaktør Josephine Vedel.

Foto: PR/Jysk Fynske Medier

I snart ti år har 37-årige Josephine Vedel fulgt udviklingen i Helsingør Dagblad, fra hun begyndte som praktikant i 2013, til hun i sidste uge blev udnævnt som chefredaktør.

I den periode har lokalavisen ifølge hende gennemgået en kulturforandring fra print som hovedfokus til web first og til at blive en del af koncernen Jysk Fynske Medier, der i 2020 udvidede sit territorium til Sjælland med opkøbet af North Medias avisforretning, som Helsingør Dagblad var en del af.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs