En del af Watch Medier

MediaWatchfredag27. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
18.05.2022kl. 12.17

Jysk Fynske Medier justerer 2025-strategi mod mere kortsigtede investeringer

Presset fra techgiganterne er større end først antaget, og samtidig tærer krigen i Ukraine på flere forretningsfronter i det regionale mediehus. Derfor vil udviklingsinvesteringer i den kommende tid gå til projekter, der hurtigere kan give penge i kassen, forklarer adm. direktør.
Foto: Joachim Ladefoged/ERH
af EMIL RØMER OLSEN, SØREN FRANDSEN

Nøgletallene er sorte over hele linjen i den netop offentliggjorte 2021-årsrapport fra Danmarks næststørste mediekoncern, Jysk Fynske Medier, selv om coronapandemien fortsat påvirkede mediehusets resultater.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede artikler:

  • Foto: Joachim Ladefoged/ERH

    Jysk Fynske Medier steg i top og bund i 2021 - ser frem mod flere investeringer i år

    For abonnenter

  • Foto: Screenshot

    Chefredaktør på Helsingør Dagblad går af

  • Foto: PR/Ritzaus Bureau

    Gevinst fra frasalg af Ritzau Finans kommer Ritzau-ejere til gode

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Outdoor var en af årets vækstvindere på annoncemarkedet - godt hjulpet på vej af bl.a. folketingsvalget. | Foto: Jens Dresling
TV

Salg af digitale annoncer får et løft af usikker økonomi i 2023

Det danske annoncemarked voksede i 2022, hvor genåbningens effekter værnede mod de værste konsekvenser af krig og inflation. Markedet vil dog tabe fart i 2023, vurderer Kantar Gallup og bureauchefer.
  • Bureauer: Betaling garanterer ikke visninger af reklamer på Tiktok
  • Mediehuse satser på abonnementer og innovation som motor i hårdt 2023

For abonnenter

Foto: Jacob Nielsen/mediet Markedsføring.
Digital

Ny kommerciel chef skal hæve Folkeskolens digitale indtjening

For abonnenter

Foto: Francis Mascarenhas/Reuters/Ritzau Scanpix
Digital

Amazon Prime Video næsten fordobler brugerantallet i Norge

For abonnenter

Dar Salim, Anders Juul, Lene Maria Christensen, Marijana Jankovic, Morten Hee Andersen og resten af holdet fra Fred til Lands på den røde løber ved Robert-prisuddeling i Tivoli Hotel & Congress Center i København søndag den 26. januar 2020. | Foto: Philip Davali
TV

Danmarks Filmakademi udliciterer sekretariat

Foto: Andreas Haubjerg
Forlag

Polen afviser at reducere moms på bøger

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
Digital

Podcasts, video og unikt indhold skal lokke flere til Ekstra Bladet+

For abonnenter

Læs også

Foto: Jysk Fynske Medier/pr
Medienyt

Afskedigelsesrunde er gennemført i JFM: I alt 44 medarbejdere fratræder

39 medarbejdere er afskediget i koncernen, mens yderligere fem har fået en aftale om frivillig fratrædelse. I alt 57 er direkte berørt af besparelser. 

For abonnenter

Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Fynske Medier
Aviser

Mediehuse overtager dealsite: "Markedet er bedst tjent med en konsolidering"

Ejerkreds af Deal.dk bestående af Jysk Fynske Medier, Det Nordjyske Mediehus, Sjællandske Medier og Herning Folkeblad ser styrket vækstpotentiale i annoncesalget på deal-sites med opkøb af Sweetdeal.dk.

For abonnenter

Foto: Colourbox
Fokus

Lokalaviser gør status: "Udfordringerne på print viser, hvor vigtig den digitale transformation er for os"

Direktører og chefredaktører hos Sjællandske Medier, Hovedstadens Mediehus og Jyllands-Postens Lokalaviser gør status på året 2022 og ser frem mod det kommende år.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Salg af digitale annoncer får et løft af usikker økonomi i 2023 – 12.45
  • Ny kommerciel chef skal hæve Folkeskolens digitale indtjening – 11.52
  • Amazon Prime Video næsten fordobler brugerantallet i Norge – 11.00
  • Danmarks Filmakademi udliciterer sekretariat – 09.55
  • Polen afviser at reducere moms på bøger – 09.20
  • Podcasts, video og unikt indhold skal lokke flere til Ekstra Bladet+ – 08.25
  • TV 2-direktør: Kræver stort arbejde at konstatere bevidst logindeling – 07.59
  • Ny pressechef vil gøre ALK mere attraktivt for nye medarbejdere – 07.00
  • Stadig flere danskere søger væk fra nyheder – 26. jan.
  • Norske medier opgraderer radiomåling hos Nielsen – 26. jan.
  • Medieklummen: "Får det der metavers nogensinde ben at gå på?" – 26. jan.
  • DR Nyheders redaktion i Australien åbner i efteråret – 26. jan.
  • Læge sagsøger TV 2 for mere end en million kroner – 26. jan.
  • Medierapport viser markant stigning i unges brug af Tiktok – 26. jan.
  • Bureauer: Betaling garanterer ikke visninger af reklamer på Tiktok – 26. jan.
Flere nyheder

Job

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Life science journalist

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

Watch Job

  • Scrum Master with a practical approach

  • Business Intelligence Specialist

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Revisor med minimum et par års erfaring

  • Regnskabs-/økonomichef

Se flere jobs

Job

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Life science journalist

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge