MediaWatch

Jysk Fynske Medier justerer 2025-strategi mod mere kortsigtede investeringer

Presset fra techgiganterne er større end først antaget, og samtidig tærer krigen i Ukraine på flere forretningsfronter i det regionale mediehus. Derfor vil udviklingsinvesteringer i den kommende tid gå til projekter, der hurtigere kan give penge i kassen, forklarer adm. direktør.

Foto: Joachim Ladefoged/ERH

Nøgletallene er sorte over hele linjen i den netop offentliggjorte 2021-årsrapport fra Danmarks næststørste mediekoncern, Jysk Fynske Medier, selv om coronapandemien fortsat påvirkede mediehusets resultater.

Nettoomsætningen steg fra 1,844 mia. kr. i 2020 til 1,913 mia. kr. i 2021, mens årets resultat før skat gik fra et underskud på 97,8 mio. kr. i coronaåret 2020 til overskud på 5,5 mio. kr. i 2021.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

DR og Roskilde Festival dropper tv-samarbejde

Danmarks Radio har droppet alle livekoncertoptagelser og tv-produktioner fra årets musikfestivaler heriblandt Roskilde Festival. Seertilslutningen står ikke mål med ressourceforbruget, lyder det. I stedet spreder DR sine medarbejdere over flere festivaler henover sommeren.

EU-pulje for nyhedsmedier åbner

Europa-Kommissionens organisation Creative Europe har lanceret en pulje for journalistiske partnerskaber på tværs af landegrænser, som skal understøtte bæredygtige forretningsmodeller for nyhedsmedier.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs