MediaWatch

Ny arbejdsgruppe skal se nærmere på presseetiske regler

I kølvandet på det nye medieforlig har Danske Medier, Dansk Journalistforbund, DR og TV 2 nedsat en arbejdsgruppe, som skal bidrage til politisk udvalgsarbejde om mediernes ansvar.

Danske Medier er gået sammen med Dansk Journalistforbund, TV 2 og DR om en arbejdsgruppe, der skal kigge på regler for presseetik. | Foto: Danske Medier

En ny arbejdsgruppe nedsat af store dele af den danske mediebranche skal være med til at forny på de presseetiske regler. Det fremgår af en pressemeddelelse fra Danske Medier.

”Set i lyset af de ændrede rammer og vilkår for medierne på grund af den teknologiske udvikling, er det på tide, at vi kigger på eksisterende regler og får opdateret dem, så de passer bedre til den virkelighed, medierne arbejder i. Der består også en stor opgave i, hvordan vi skaber større åbenhed og debat om redaktionelle mediers arbejdsmetoder,” siger Mads Brandstrup, direktør for Danske Medier, brancheorganisationen for de privatejede danske medier.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs