MediaWatch

NRK fik tiltrængt "slap in the face" af ny konkurrent på podcastmarkedet

Radiodays Europe 2022. Ny og hårdtslående konkurrence på podcastmarkedet har været medvirkende til, at DR’s norske pendant, NRK, har trukket indhold væk fra andre platforme. Resultatet er ifølge NRK’s radiochef en lyttertilvækst på 25 pct. i stationens egen radioapp.

NRK Radio har hævet lytningen efter at have begrænset sit reach på andre platforme. | Foto: Screenshot

Den norske public service-station NRK har været gennem en større udvikling siden sommer, hvor dens radiostation fik en brat opvågning fra en pludselig konkurrence i markedet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs