MediaWatch

NRK fik tiltrængt "slap in the face" af ny konkurrent på podcastmarkedet

Radiodays Europe 2022. Ny og hårdtslående konkurrence på podcastmarkedet har været medvirkende til, at DR’s norske pendant, NRK, har trukket indhold væk fra andre platforme. Resultatet er ifølge NRK’s radiochef en lyttertilvækst på 25 pct. i stationens egen radioapp.

NRK Radio har hævet lytningen efter at have begrænset sit reach på andre platforme. | Foto: Screenshot

Den norske public service-station NRK har været gennem en større udvikling siden sommer, hvor dens radiostation fik en brat opvågning fra en pludselig konkurrence i markedet.

Det har været en hård, men lærerig omstilling, fortalte Cathinka Rondan, radiochef i NRK, mandag under konferencen Radiodays Europe i Malmø.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs