NRK fik tiltrængt "slap in the face" af ny konkurrent på podcastmarkedet

Radiodays Europe 2022. Ny og hårdtslående konkurrence på podcastmarkedet har været medvirkende til, at DR’s norske pendant, NRK, har trukket indhold væk fra andre platforme. Resultatet er ifølge NRK’s radiochef en lyttertilvækst på 25 pct. i stationens egen radioapp.
NRK Radio har hævet lytningen efter at have begrænset sit reach på andre platforme. | Foto: Screenshot
NRK Radio har hævet lytningen efter at have begrænset sit reach på andre platforme. | Foto: Screenshot

Den norske public service-station NRK har været gennem en større udvikling siden sommer, hvor dens radiostation fik en brat opvågning fra en pludselig konkurrence i markedet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også