MediaWatch

Podx vil være ”game-changer” på podcastmarkedet med ny leverandørtilgang

Ny spiller på det danske podcastmarked vil udskære position gennem en ny forretningsmodel uden egen platform. Podx vil købe sig til medejerskab af uafhængige podcastproducenter og investere i formater, der kan krydse landegrænser.

Foto: PR/ Steen Tronsgaard

Podcastmarkedet er i rivende udvikling, og i april meldte Podx Group sig ind i kampen om andele i 10 europæiske lande – herunder Danmark. Det svensk funderede selskab rammer markedet fra en ny vinkel, hvor opkøb af ejerandele skal være vejen ind, fortæller Kim Ardal, Podx-partner i Danmark.

”Ambitionen er overordnet at skabe verdens førende podcastproduktionsgruppe,” siger han og understreger, at Podx ikke skal være en platformtjeneste som eksempelvis danske Podimo.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs