Betting-selskab og ejer af medie om Counter-Strike vil være et digitalt mediehus

Som led i sin nye strategi købte betting-koncernen Better Collective sidste år nichemediet HLTV, der skriver om skydespillet Counter-Strike på engelsk tll hele verden og har over 250 millioner sidevisninger om måneden.
Foto: Valentyn Ogirenko/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Valentyn Ogirenko/Reuters/Ritzau Scanpix

Siden den danske betting-koncern Better Collective sidste år overtog mediet om Counter-Strike HLTV, har koncernen arbejdet på at blive et digitalt mediehus. Det skriver Journalisten.

HLTV skriver på engelsk om computerspillet Counter-Strike til hele verden og har ifølge egne oplysninger over 250 mio. sidehenvisninger om måneden, hvor langt de fleste af mediets brugere er i den evigt svære målgruppe at få i tale - de unge.

"Det interessante ved HLTV er, at det både i sin måde at kommunikere på og i sin troværdighed er super loyalt mod målgruppen," siger Henrik Lykkesteen, der er senior vice president for e-sport i Better Collective, til Journalisten.

Han tilføjer, at koncernen ser i retning af medier, hvor Better Collective kan tjene penge på dem som globale mediehuse, bl.a. i forhold til underholdningsdelen inden for e-sport.

Better Collectives ambitioner om at blive et mediehus kan bl.a. også ses gennem ansættelsen af Pernille Holbøll, Ekstra Bladets tidligere chefredaktør, og Dan Rasmussen, der har været med til at opbygge DR's tilstedeværelse på Youtube, skriver fagbladet.

Som Børsen skrev sidste år, har HLTV skovlet penge ind de seneste år. I løbet af de seneste fem år har mediet genereret et samlet overskud før skat på 112 mio. kr.

De to stiftere Per Lambæk og Martin Rosenbæk solgte mediet forrige år for 197 mio. kr. med mulighed for yderligere 60 mio. kr., hvis selskabet lever op til en række økonomiske mål, til selskabet Better Collective. De er fortsat en del af selskabets ledelse.

Mediet har eksisteret siden 2002. I forbindelse med opkøbet oplyste køberen Better Collective, at Hltv.org har godt 26,5 mio. besøg hver måned.

Pernille Holbøll forlader Ekstra Bladet efter strategiskifte: "Timingen er rigtig" 

Better Collective køber amerikansk sportsbetting-medie for over en mia. kr. 

Medie om Counter-Strike skovler penge ind 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår