MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Viaplay Originals er ud over sportsrettigheder udpeget som isbryder for Viaplays ekspansionsplaner | Foto: PR/Viaplay

Mens efterårsvindstød rusker bladene af træerne og puffer os mod weekendens angivelige solskinstimer, tøffer medietoget taktfast videre. Kom med hele vejen til endestationen med denne uges tur gennem Mediedanmark.

Vi starter faktisk med at skulle hæve os til Europakortet. Onsdag løftede Nent nemlig sløret for, at streamingtjenesten Viaplay skal lanceres i store europæiske markeder som Tyskland og Storbritannien inden udgangen af 2023, men med en anden indholdsstrategi, lød det fra topchef Anders Jensen. Læs dig ind i næste kapitel for Nent her.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs