MediaWatch

Rapport: Reklamemarkedet har kurs mod største fald siden finanskrisen

Coronakrisen har været hård ved annoncemarkedet, hvor der forventes et samlet tab på 1,2 mia. kr. i forhold til sidste års omsætning, viser en prognose.

Udviklingen og udsigten til et stort økonomiske tilbageslag på annoncemarkedet i 2020 overrasker ikke IRM's adm. direktør, Madeleine Thor. | Foto: PR/IRM

Der er udsigt til det største fald på det danske reklamemarked siden finanskrisen. Det vurderer det svenske Institut för Reklam- og Mediestatistik (IRM) i årlig rapport for annoncemarkedet, oplyser instituttet i en pressemeddelelse.

De samlede medieinvesteringer gik ifølge IRM tilbage med godt 10 pct. i første halvår, og sammenlagt forventes investeringerne på reklamemarkedet at gå tilbage med 1,2 mia. kr. i 2020. Det svarer til en tilbagegang på cirka 8 pct. i forhold til sidste år. Omsætningen estimeres samlet at lande på 12,9 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Lav tilslutning fra kunderne til Netflix' spilleplatform

Inden udgangen af 2022 vil Netflix have fordoblet sit udbud af mobilspil. Men på de ni måneder siden lanceringen af de første spil, har kun en lille del af abonnenterne udvidet deres Netflix-forbrug fra TV til også at gælde gaming.

Efter 18 år er det slut med NFL på Viaplay

Siden 2004 har danske fans kunnet følge amerikansk fodbold på Viaplays kanaler, men nu er det slut: Markedet har forandret sig for meget, lyder det fra Viaplay Group, der hidtil har siddet på rettighederne.

Lindhardt og Ringhof ser gevinst i forskelligheder med nykøbte Clio

Med overtagelsen af edtech-selskabet Clio har Lindhardt og Ringhof Uddannelse forstærket sin topposition på markedet for lærermidler. En ny, samlet platform vil stå klar inden for ”et års tid”, siger direktør. Konsolideringen vil også betyde afskedigelser bl.a. af Clios adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs