MediaWatch

Rapport: Reklamemarkedet har kurs mod største fald siden finanskrisen

Coronakrisen har været hård ved annoncemarkedet, hvor der forventes et samlet tab på 1,2 mia. kr. i forhold til sidste års omsætning, viser en prognose.

Udviklingen og udsigten til et stort økonomiske tilbageslag på annoncemarkedet i 2020 overrasker ikke IRM's adm. direktør, Madeleine Thor. Foto: PR/IRM

Der er udsigt til det største fald på det danske reklamemarked siden finanskrisen. Det vurderer det svenske Institut för Reklam- og Mediestatistik (IRM) i årlig rapport for annoncemarkedet, oplyser instituttet i en pressemeddelelse.

De samlede medieinvesteringer gik ifølge IRM tilbage med godt 10 pct. i første halvår, og sammenlagt forventes investeringerne på reklamemarkedet at gå tilbage med 1,2 mia. kr. i 2020. Det svarer til en tilbagegang på cirka 8 pct. i forhold til sidste år. Omsætningen estimeres samlet at lande på 12,9 mia. kr.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere