MediaWatch

Rapport: Reklamemarkedet har kurs mod største fald siden finanskrisen

Coronakrisen har været hård ved annoncemarkedet, hvor der forventes et samlet tab på 1,2 mia. kr. i forhold til sidste års omsætning, viser en prognose.

Udviklingen og udsigten til et stort økonomiske tilbageslag på annoncemarkedet i 2020 overrasker ikke IRM's adm. direktør, Madeleine Thor. | Foto: PR/IRM

Der er udsigt til det største fald på det danske reklamemarked siden finanskrisen. Det vurderer det svenske Institut för Reklam- og Mediestatistik (IRM) i årlig rapport for annoncemarkedet, oplyser instituttet i en pressemeddelelse.

De samlede medieinvesteringer gik ifølge IRM tilbage med godt 10 pct. i første halvår, og sammenlagt forventes investeringerne på reklamemarkedet at gå tilbage med 1,2 mia. kr. i 2020. Det svarer til en tilbagegang på cirka 8 pct. i forhold til sidste år. Omsætningen estimeres samlet at lande på 12,9 mia. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs