MediaWatch

Branchefolk: Forlag bør tænke i flere og nye formater – ikke kun bøger

Frankfurter Buchmesse: Digitalisering og støre forbrug af lydbøger sætter spørgsmålstegn ved den traditionelle opfattelse af, hvad en læser er. Det peger i retning af, at forlag skal kigge langt bredere end klassiske bøger, hvis markedet skal vokse, lød det på tysk bogmesse.

Foto: Ole Lind/JPA

Forlag og forlæggere bør opgive strategien om at have bogen som den givne platform at udgive fortællinger på i fremtiden. I stedet skal historien være i centrum, og ud fra den må forlaget vælge det format, der passer til.

Sådan lød det i grove træk fra et internationalt panel af branchefolk under årets særudgave af bogmessen i Frankfurt, der løb af stablen i slutningen af den forgangne uge.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs