MediaWatch

Branchefolk: Forlag bør tænke i flere og nye formater – ikke kun bøger

Frankfurter Buchmesse: Digitalisering og støre forbrug af lydbøger sætter spørgsmålstegn ved den traditionelle opfattelse af, hvad en læser er. Det peger i retning af, at forlag skal kigge langt bredere end klassiske bøger, hvis markedet skal vokse, lød det på tysk bogmesse.

Foto: Ole Lind/JPA

Forlag og forlæggere bør opgive strategien om at have bogen som den givne platform at udgive fortællinger på i fremtiden. I stedet skal historien være i centrum, og ud fra den må forlaget vælge det format, der passer til.

Sådan lød det i grove træk fra et internationalt panel af branchefolk under årets særudgave af bogmessen i Frankfurt, der løb af stablen i slutningen af den forgangne uge.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs