MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Norges største mediehus tager sit første skridt på dansk jord efter tocifret milliardhandel, boom i bibliotekernes digitale udlån, corona-fald for Nent og nyt om fogedforbud mod TV 2-dokumentar. Tag med på overflyvningen over denne sommeruges nyheder fra Mediedanmark.

Schibsteds adm. direktør, Kristin Skogen Lund. | Foto: Martin Slottemo Lyngstad/Schibsted

For de fleste er sommerferien måske begyndt at lakke mod sin ende, og andre har måske først lige pakket telt og sovepose på vej mod den store "Tour de Danmark". Men en ting er i hvert fald sikkert: Feriestemning er der stadig masser af i det danske medieland. Det har dog ikke bremset nyhedsstrømmen i mediebranchen - MediaWatch giver dig her et overblik over ugens gang i Mediedanmark.

Nyhedsugen blev skudt effektivt i gang med et ejerskifte hos Den Blå Avis og Bilbasen. I en milliardhandel tog Norges største mediehus Schibsted sit første skridt ind på det danske marked, efter amerikanske Ebay frasolgte en del af sin internationale forretning inden for online markedspladser til norske Adevinta, som Schibsted er medejer af. Som led i handlen fik Schibsted ejerskabet over de danske aktiviteter, og topchefen afviser ikke flere danske opkøb, lød det, kort tid efter at nyheden landede.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs