MediaWatch

Bureauer: Efter hårdt tv-kvartal giver prisfald udsolgt annonceplads på TV 2

Reklamepladsen på TV 2 over sommeren er revet væk, og hos Nent og Discovery er der ved at være fyldt op, siger mediebureauer. Den øgede efterspørgsel får dog svært ved at opveje faldet i andet kvartal, lyder det.

Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix

Selvom coronaknuden viser tegn på at løsne sig i samfundet og dermed også bløder annoncesalget op igen, som nu er ved at rette sig for tv-stationerne, var andet kvartal så brutalt for reklamesalget på tv, at det tabte næppe vil kunne indhentes i år.

Sådan lyder det fra flere mediebureaufolk, der ser tilbage på, hvordan tv-annonceringen har været ramt de seneste måneder, og hvordan resten af året tegner sig for dét hjørne af annoncemarkedet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs