MediaWatch

Bureauer: Efter hårdt tv-kvartal giver prisfald udsolgt annonceplads på TV 2

Reklamepladsen på TV 2 over sommeren er revet væk, og hos Nent og Discovery er der ved at være fyldt op, siger mediebureauer. Den øgede efterspørgsel får dog svært ved at opveje faldet i andet kvartal, lyder det.

Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix

Selvom coronaknuden viser tegn på at løsne sig i samfundet og dermed også bløder annoncesalget op igen, som nu er ved at rette sig for tv-stationerne, var andet kvartal så brutalt for reklamesalget på tv, at det tabte næppe vil kunne indhentes i år.

Sådan lyder det fra flere mediebureaufolk, der ser tilbage på, hvordan tv-annonceringen har været ramt de seneste måneder, og hvordan resten af året tegner sig for dét hjørne af annoncemarkedet.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere