Amerikanske annoncører vil se tv-bookinger mere an efter coronakrisen
![Foto: Jan Dagø/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12138981.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20080118-094559-pf-1920x1080we.jpg)
De beløb, som annoncører sætter af til tv-kampagner længere ud i fremtiden, ser ud til at blive noget mindre i år som følge af coronavirussets indtog. Det skriver Adweek.
I en rundspørge foretaget af Advertiser Perceptions blandt 151 amerikanske annoncører i begyndelsen af måneden viser, at annoncørerne har planer om at bruge 33 pct. færre penge på forhåndsbookinger af annonceplads i år.
"Forhåndsbookinger rammer lige i hjertet af den usikkerhed, annoncørerne kæmper med. De kan ikke lave langsigtede forpligtelser, men har heller ikke råd til at blive fanget i et tæt marked for last minute-bookinger," siger Justin Fromm, vicedirektør i Advertiser Perceptions.
Undersøgelsen tyder på, at annoncørerne er blevet mere forsigtige siden starten af epidemien. I marts viste en spørgeundersøgelse fra Interactive Advertising Bureau ifølge Adweek, at annoncørerne forventede at bruge 20 pct. mindre end først planlagt på tv-bookninger.