MediaWatch

Rapport viser stort svind i reklamepenge på vejen fra annoncør til medie

En sjettedel af digitale annoncemidler forsvinder ud i den blå luft ifølge en undersøgelse, som PWC har foretaget. Halvdelen når frem til medieudgivere.

Unilever er blandt de virksomheder, hvis annonceinvesteringer er blevet gransket i PWC's undersøgelse. | Foto: Piroschka Van De Wouw/Reuters/Ritzau Scanpix

Kun halvdelen af de digitale annoncemidler, som en række store annoncører sender i retning medieudgivere, ender hos udgiverne. Det viser en rapport fra PWC, som Financial Times beskriver.

Den anden halvdel af annoncepengene går primært til forskellige mellemmænd i kæden, mens 15 pct. af de undersøgte annonceinvesteringer slet og ret er umulige at spore. Undersøgelsen fokuserer på målrettede annoncer, der følger brugere i deres online-færd.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2-ansatte bruger efteruddannelsesdage på kulturforbedring

TV 2 Nyhedernes ansatte bliver trukket to uddannelsesdage på kurser, der skal forbedre arbejdsmiljøet efter sidste års fokus på kulturproblemer og en hård tone i afdelingen. Det sker efter aftale med tillidsfolk og er en fælles investering i arbejdet, siger hovedtillidsrepræsentant.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs