Dansk og svensk Youtube-selskab indgår alliance

Gonzo Media og United Screens vil arbejde tættere sammen og vil dække hele Norden med ny samarbejdsaftale.
Malte Andreasson, adm. direktør, United Screens. | Foto: PR
Malte Andreasson, adm. direktør, United Screens. | Foto: PR

Danske Gonzo Media og svenske United Screens, som Bonnier Growth Media er medejer af, indgår et samarbejde om branded content-kampagner i Norden. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Begge selskaber har en lang række influencers i folden. Gonzo Media har sin styrkeposition i Danmark, mens United Screens er tilstede i Sverige, Norge og Finland. Og parterne kan se en ide i at kunne trække på den samlede fælles geografiske dækning.

"United Screens er et nordisk selskab, og derfor er det af største vigtighed, at vi arbejder med de bedste creators også i Danmark. Derfor er jeg meget tilfreds med at vide, at det gør vi nu med vores eksklusive aftale med Gonzo Media," siger Malte Andreasson, adm. dirketør for United Screens, i pressemeddelelsen.

Også på den danske side af Øresund vækker samarbejdsaftalen glæde.

"Vi har været pionerer inden for influencer marketing på Youtube i Danmark på samme måde, som United Screens har i de andre nordiske lande. Derfor er vi stolte af, at vi nu kan tilbyde vores kunder et stærkt pan-nordisk setup med samme høje service og gode resultater på tværs af de nordiske lande," udtaler Martin Wiinholt, adm. direktør for Gonzo Media.

De to selskaber har tidligere arbejdet sammen om flere kampagner, men det er først nu, at samarbejdet bliver formaliseret i form af en regulær samarbejdsaftale.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også