The Guardian og Vice skal lave fælles indhold

Et nyt partnerskab mellem The Guardian og Vice betyder, at medierne fremover skal samarbejde om fælles indhold.

The Guardian og Vice indgår et nyt samarbejde, der betyder, at Guardian-journalister skal levere indhold til Vice’s tv-program Vice News. Den daglige nyhedsudsendelse vises bl.a. på streamingtjenesten HBO i USA og Storbritannien. Det skriver The Guardian.

Samarbejdsaftalen betyder, at en mindre gruppe Guardian-journalister fremover får deres daglige gang som en del af Vice’s redaktion i London.

"Partnerskabet er en test af vejen frem mod multi-platform udnyttelse af indhold. Og når indholdet er den fremmeste undersøgende journalistik i branchen, bliver det endnu vigtigere. Ægte, fakta-baserede, troværdige nyheder har aldrig været vigtigere, og jeg er stolt af at sige, at dette partnerskab vil levere netop det,” siger grundlægger og adm. direktør for Vice Media, Shane Smith, til The Guardian.

Økonomien i aftalen involverer ifølge The Guardian både betaling af et fast beløb samt deling af indtægter, men de nærmere detaljer er ikke offentliggjort.

"Partnerskabet med Vice er bevis på vores strategi om at udvikle på globale skala for at maksimere indtægtspotentialet og effekten af vores journalistik. Vi er virkelig begejstret for muligheden for gøre det, men vi udbygger kendskabet til Guardian-brandet i USA og blandt millinials," siger adm. direktør for Guardian Media Group, David Pemsel.

Vice lancerer i Indonesien

Business Insider har førertrøjen på Facebook

Britisk avis får kun lille del af programmatisk salg

Få har tændt for Vice' engelske tv-satsning

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også