Sportssite vil booste digital annnonceomsætning

Krak Media Group skal stå for det digitale annoncesalg hos populært online håndboldmedie. 
Foto: Jens Dresling/POLFOTO
Foto: Jens Dresling/POLFOTO

Håndboldmediet Hbold.dk vil kapitalisere mere på trafikken og åbne dørene mere for annoncører, der gerne vil nå målgruppen af håndboldbegejstrede læsere.

Det skal en ny samarbejdsaftale med annoncenetværket Krak Media Group bane vej for. Sidstnævnte skal fremover stå for det direkte og det programmatiske salg til sitet og nichemediets nyhedsbrev. Det skriver parterne i en pressemmeddelelse.

Med 150.000 månedlige brugere og 40.000 registrerede modtagere af mediets nyhedsbrev er Hbold.dk en populær nyhedsformidler om spillet med de harpiksbefængte bolde.

"Vi valgte Krak, da vi havde brug for en seriøs mediepartner, der kan hjælpe os med at tage det næste skridt og skabe endnu bedre rammer for vores site," siger ejer af Hbold.dk Mads Mogensen i meddelelsen.

Hos Krak Media Group, der ifølge onlineannoncenetværket selv når ud til mere end 3 mio. danske internetbrugere hver måned, ser man frem til at samarbejde med sportssitet.

"Hbold.dk er et godt supplement til vores portefølje, som giver os endnu bedre muligheder for at nå danske sportsfans. Siden starten i 2009 har sitet erobret en stærk position blandt danske håndboldfans, og det giver spændende muligheder for annoncører, der gerne vil ramme sports- og særligt håndboldinteresserede danskere," siger Henriette Hoff, Head of Krak Media Group, i meddelelsen.

Krak Media Group er ejet af Eniro Danmark.

Prognose: Svag vækst på reklamemarkedet i 2017 

Det sidste trykte Krak-kort sælges i 2017 

Eniro skiller sig af med dansk topchef 

Jubii henter netværksdirektør hos Eniro 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også